AY ÇÖREĞİ

Yine uzun zaman oldu. Yaz bitti. Okulların açılmasıyla daha da tempolu bir hayat başladı. Bu sene miniğim ilköğretim 1. sınıfa, güzel prensesim Lise 1. sınıfa başladı. Her ikisinin de daha 3 yaşını doldurmadan Çocukça ile başladıkları eğitim-öğretim hayatları yeni okullarında devam ediyor. 1. sınıfta çocuğu olan anneler bilir, okumayı onlarla yeniden öğrenirsiniz o yıl. Biz de başladık tabii. Dün akşam Atik Ali' nin ilk kitabını her sayfayı 2 şer kez okuyarak bitirdi, yeni kelimeleri ben söyledim, o bakmadan yazdı veee "hem okuyorum, hem yazıyorum" dedi :))



Ay çöreğini yapalı da uzun zaman oldu aslında. Yeni bir tarif deneyeceğim zaman önce ilk gözağrım Portakal Ağacı' na bakarım. Yine öyle yaptım. Çok ufak değişikliklerle tarifi uyguladım. Tarif için buraya bakabilirsiniz. Tarifi kendi yaptığım şekli ile aşağıya da kopyaladım.

Malzemeler :

Hamur için ;

1 paket 250 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1,5 su bardağı pudra şekeri
1/2 su bardağı ılık süt
1 paket (1 yemek kaşığı) instant maya
Aldığı kadar un
üzerine sürmek için 2 adet yumurtanın sarısı

İçi için ;

1 su bardağı kadar ufalanmış kakaolu kek (yenmemiş bir kekten ufalayıp derin dondurucuda saklamıştım, onu kullandım)
1,5 su bardağı irice doğranmış ceviz içi
1/2 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı kuru üzüm
1 tatlı kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı süt

Yapılışı :

Mayayı ılık sütte eritin. Tereyağı ile pudra şekerini ezip, mayayı ilave edin ve kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapana kadar ununu ekleyerek yoğurun. 1-1,5 saat kadar mayalanması için bekletin.

İç malzemelerini bir kapta iyice karıştırın. Daha sonra hamurdan parçalar koparıp, elips şeklinde açın, iç malzemelerini koyup kapatın ve içe doğru kıvırarak ay şeklini verin. Yağlı kağıt serimiş bir tepsiye dizip, yumurta sarılarını da üzerlerine sürüp 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirin.

Sağlıklı, huzurlu, keyifi günler diliyorum...


Yorumlar

hayat dedi ki…
Elvancığım, senin yazıyı okuyunca benimkilerin okulla ilk tanışmaları geldi gözümün önüne Allah kolaylıklar versin.
Ay çöreği de çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal...

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ