GARANTİ KABARAN EKMEK


Sevgili Binnur bu ekmeğin tarifini Makinede Bakkal Ekmeği olarak vermiş. Ekmek makinamı aldığımdan beri birçok ekmek denemem oldu. Her seferinde kabardığı, beni hiç hayal kırıklığına uğratmadığı için bu ekmeğin adına ben Garanti Kabaran Ekmek demeyi uygun buldum:)) Sevgili Binnur' a tarif için çok teşekkür ederim.

Tarifi kendi yaptığım şekli ile buraya da kısaca yazarsam;



1+1/8 ölçü kabı su
1 yemek kaşığı sıvıyağ (zeytinyağ ile yapıyorum ben)
1 tatlı kaşığı limon suyu
1,5 yemek kaşığı şeker
Yarım tatlı kaşığı tuz (tuzu özellikle biraz azaltıyorum)
2 ölçü kabı beyaz un
1 ölçü kabı tam buğday unu veya kepekli un
1,5 çay kaşığı instant maya

Makinanın 1 nolu programında büyük ekmek ayarında, orta kabuk rengini seçerek pişirebilirsiniz.

Tarifi uygulamadan önce Sevgili Binnur' un önerilerini okursanız çok faydalanacağınızı düşünüyorum. Buraya tıklayın lütfen :)

Yağmurların yağdığı, soğukların başladığı şu günlerde miss gibi ekmek kokusu ve sıcaklığı çok güzel duygular veriyor insana. Siz de mutlaka deneyin.

Hepimize sağlıkla geçireceğimiz iyi bir hafta diliyorum...

Yorumlar

çokk haklsınn.
nedense hava kapalı-yağmurluysa hemen makineye bir ekmek atasım,gelir..
:)))
mis gibi demlenmiş sıcccacık çay-biraz peynir-zeytin,,,
eee daha ne olsun..
AFİYET OLSUN... sevgiler.
Binnur A. Ö. dedi ki…
verdigim tariflerin işe yaramasına çok seviniyorum.
afiyet bal şeker olsun (ama kilo olmasın ) :)))
Tijen dedi ki…
Var mı ekmek gibisi! Evde ekmek yapa yapa hazır ekmek yiyemez oldum zaten. Mecbur kalmadıkça yemek istemem de...
Açalya dedi ki…
aa yazmaya başlamışsın yeniden, çok sevindim. Binnur`un ekmeklerinin hepsi çok güzel...bana ekmek makinesi alma ilhamı veren kişidir o.
Bu ekmeği yapmamıştım, hemen yapacağım.
Esradan dedi ki…
merhabalar,ellerinize sağlık ,sevgiler
hayat dedi ki…
Canım, ekmek nefis görünüyor.Bu günlerde tembellik yapıyordum ama senin yaptığını görünce canım istedi.Acele yapılması:)lazım Eline sağlık.
Sevgiyle kal...
okuranne dedi ki…
eski bir dostun eni sobeledi:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ