FINDIK EZMELİ KURABİYE



Koşuşturmalı günlerin sonuna geliyoruz yine. Evet evet okulların kapanmasına 1 hafta kaldı yani bu haftayı saymazsak ;) Okullar varken kurslar da var tabii. Koşuşturma katlanıyor haliyle. Miniğim İrem bu sene baleye devam etmek istemedi. Evimizin yakınında piyano kursuna gittiği ve yazın da dans kursuna devam ettiği Arman Esen Dans Akademisi' nde dansa devam etmek istedi. Öyle yaptık biz de. 

Yıl sonu gösterisi olarak Oz Büyücüsü nü hazırladılar bu sene. 14 Haziran Cumartesi sahnelenecek olan; çok profesyonel bir sahne ve sahne arkasının olacağı gösteriyi izlemek isteyenler verdiğim linkten iletişim kurabilirler. Eminim çok keyif alacaksınız. İzmir de yaşayan arkadaşlarım fırsatınız olursa kaçırmayın derim!

Eee... bu kadar çalışan, didinen bir minik prensese (minikliği de kalmadı ama ablasına büyük prensesim dediğime göre bu hep böyle olacak) okuldan eve geldiğinde severek atıştırdığı bir şeyler yapıp rahatını sağlamak da benim görevim.

Bu kurabiye benzer kurabiye tarifleri baz alınarak tümüyle benim uydurmam olarak yapıldı ve de muhteşem oldu. Güzel olmasa zaten yazmayacaktım. Ölçülerimi not ala ala yaptım. Ve gönül rahatlığı ile tarifini vereceğim bir lezzet oldu.

Malzemeler :

150 gr oda sıcaklığında tereyağı
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı esmer şeker
3/4 su bardağı toz şeker
2 yumurta
3 yemek kaşığı dolu dolu fındık ezmesi
1 su bardağı tam buğday unu
2 su bardağı beyaz un
1/2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı vanilya
3/4 su bardağı damla çikolata
1 portakal kabuğunun rendesi

Yapılışı :

Oda sıcaklığında yumuşamış margarini esmer şeker ve toz şeker ile krema kıvamı alıncaya kadar çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyin. Fındık ezmesini de ekleyin. Zeytinyağını da ekleyip iyice çırpın. Ayrı bir kapta unları, tuzu, kabartma tozu ve karbonatı karıştırıp sıvı karışımın üzerine eleyin ve karıştırın. Damla çikolatayı ve portakal kabuğu rendesini de ilave edip 1 saat kadar buzdolabında dinlenmeye bırakın.

Ceviz büyüklüğünde yuvarladığınız kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip 180 derece ısınmış fırında aynen siyah beyaz kurabiye tarifinde olduğu gibi 13 dk pişirin. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın.

Okuldan gelmiş olan prenseslerinize, prenslerinize gönül rahatlığı ve süt ile ikram edin. Bakın bakalım nasıl ışıldayacak o gözler :)



Yorumlar

pie kurabiye dedi ki…
Nefis gorunuyor canim,ellerine saglik.
Zeytinli dedi ki…
Ellerinize sağlık :)
Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
Sevgiler
Aybike Ceylan dedi ki…
Harika, ellerine saglik...
anunturi gratuite dedi ki…
Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
Benim sitem www.anuntul-galben.ro ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.
Hüzün Hüzün dedi ki…
Ellerinize sağlık, misss:)
Sevgiler

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ