DUBLE ÇİKOLATALI PUDİNG





"Sonbaharın Hüznünü Tatlı Tatlı Dağıtın" diyordu bugünkü Milliyet Cumartesi ekinde Eyüp Kemal Sevinç; verdiği iki tarifle bunu yapabileceğimizi söyleyerek. Hakikaten bahardan yaza geçişte rüzgar insanın içine mutluluk veren esintiler kokular getirirken, şimdilerde soğuklar yağmurlar getiriyor.

Mevsimlerin kendilerine has verdikleri duygular, insan psikolojisine etkileri konusunda eminim hepinizin bir fikri, bu konuda okuduğu bir yazı makale vardır. Kahve kokusu, sıcacık demli çay, çikolata çoğumuzu mutlu hissettiren şeylerden. Demek ki depresif hallerimizi tersine çevirmek, hayatın anlık tadlarına varmak elimizde. İşte bu tarif de çikolata severleri çikolataya doyuracak enfes bir tarif. 

Malzemeler :

1 lt süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı pirinç unu
1 yemek kaşığı nişasta
1/2 yemek kaşığı kakao
1/4 su bardağı toz şeker
1 su bardağı bitter çikolata (pul şeklinde olanlardan kullandım)
1/2 yemek kaşığı tereyağ
1 paket vanilya
1/4 su bardağı beyaz çikolata


Yapılışı :

1 su bardağı sütü ayırın ve kalanını bir tencereye koyun. Bu 1 bardak süte derin bir kasede pirinç unu,
nişasta, un ve kakaoyu ekleyin, iyice karıştırın. Hepsini tenceredeki süte ekleyin. Şekeri de tencereye dökün ve karıştırın. Kısık ateşte kaynayana kadar karıştırmaya devam edin. Kaynamaya başlayınca içine tereyağı ve bitter çikolatayı ekleyin, iyice karıştırın. Koyulaşınca ocağın altını kapatın ve vanilyayı ilave edip karıştırın. Servis kaselerine paylaştırın. Beyaz çikolata rendesi serpin ve servis yapın.

Yarın pazar ve eminim bu puding çok iyi gidecek.

Hayat 40 ından 50 sinden sonra değil, farkındalıktan sonra başlar demiş birisi; kim olduğunu bilmiyorum ama doğru söylemiş.

Farkındalıklarınızın çok olacağı günler ve keyifli bir pazar, sonrasında güzel, sağlıklı, başarılı bir hafta diliyorum...

Yorumlar

Şermin KILIÇ dedi ki…
Elvancım ellerine sağlık .. hem çocuklar için hem de evde ki biz büyük çocuklar için nefis görünüyor.. Farkındalıklarımızı daha da geliştirebileceğimiz keyifli güzel günlerimiz olsun..
renkler dedi ki…
Bocurukçuğum:) hala buralarda olman ne güzel... Beni hatırlarsın umarım... Renkler'i:) aklıma bloğum geldi, boğumun eski sayfalarına göz attım, nostaljiye boğuldum:) yazmayı istiyorum. Çünkü oraya buraya, peçeteye, sayfalara, muhtemelen yerini unutacağım şekilde bilgisayarıma yazıp duruyorum... İştah açık anlayacağın:) öptüm çok...
renkler dedi ki…
Bocurukçuğum:) hala buralarda olman ne güzel... Beni hatırlarsın umarım... Renkler'i:) aklıma bloğum geldi, boğumun eski sayfalarına göz attım, nostaljiye boğuldum:) yazmayı istiyorum. Çünkü oraya buraya, peçeteye, sayfalara, muhtemelen yerini unutacağım şekilde bilgisayarıma yazıp duruyorum... İştah açık anlayacağın:) öptüm çok...
Adsız dedi ki…
Tariflerinizi cok begendim, ellerinize saglik, sizi takip etmek isterim ama facebook veya eMail yoluyla mumkunse.😊kolay gelsin, selamlar.
Bocuruk dedi ki…
Şermincim,
Puding her daim sevilenlerden. Sağol canım benim :)
Renkler cim,
Hiç unutmadıklarımdansın ;) Tekrar yaz okuyalım o güzel yazılarını. Uğradığına çok sevindim.
Sevgili Adsız,
Blogu takip edebilirsiniz, teşekkürler.
Sevgilerimle...

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ